Lehetett volna Saab rendőrautónk is

2006. februárjában a Saab-márkaképviselet (Polar Mobil Kft.), a magyar autópálya-rendőrség (akkori REBISZ) részére egy 260 lóerős 9-5 AERO SportCombi rendőrautót adott tesztelésre. Valódi svéd rendőrautó volt, a svéd rendőrség állományából kapták kölcsön – teljes felszereléssel, felmatricázva, POLIS felirattal az oldalán.

Az alvázszáma: YS3ED59EX63500057

Magyarországon csupán egyetlen Saab 9000-es teljesített rendőri feladatokat, még a kilencvenes évek közepén, Európában ugyanakkor nagyon népszerű volt a Saab rendőrautó. A kétezres években Svédországban a rendőrségi flotta 30-40%-át tette ki, de Finnországban, Belgiumban, Nagy-Britanniában, sőt még az Egyesült Államokban is sok Saabot használt a rendőrség, a tűzoltóság vagy a vámhatóság. Az akkori gyakorlati tapasztalatok igazolták, hogy a Saab – főként 150 km/h felett – maga mögé utasítja versenytársait teljesítményével.
Hazánkban kissé sajátos helyzet uralkodott. A tesztben résztvevő rendőrök el voltak ugyan ragadtatva, de ez kevés volt. Hiába szolgáltak észérvek a Saab-gyár és a svéd rendőrség által közösen kifejlesztett, speciális Saab 9-5 rendőrautó mellett, állami körökben nem aratott sikert. Ennek oka a nehezen titkolt VW konszernhez való elkötelezettség volt.
A pár hétig tartó teszt után az autó lábon ment vissza Svédországba. Útba hazafelé, Ausztriában a poláros kollégát meg is büntették gyorshajtás miatt. De valószínűleg csak azért állították meg, mert nem értették, mit keres egy svéd rendőrautó a bécsi körgyűrűn.

Forrás: Polar Mobil Hírlevél 2006.