Keményen fogd a kormányt

A Viggen történetének gyökerei egészen 1995-ig visszanyúlnak. Ekkor mutatták be a 250 lóerős kísérleti SVO900 modellt, melynek tervezését az akkor beindított SVO projektben (Special Vehicle Operations) Peter Leonard irányításával az angol TWR (Tom Walkinshaw Racing autósport specialista cég) végezte.

A TWR egyik vezetője akkoriban Ian Callum volt, akinek keze alatt született később a legendás Aston Martin DB7 és Vantage, a Jaguar XJ220 és a Volvo C70 is. Callum az SVO900/Viggen aerodinamikai és dizájn módosításaiban is közreműködött. Az SVO900 külsejét szinte változatlanul örökölte a Viggen, de a szériamodell motorja huszonöt lóerővel kisebb teljesítményű mint a koncepcióé. A 9-3 Viggen gyártásába bevonták a finn Valmet céget is, amely már régóta gyártotta a Saab kabriókat. A motor Söderteljében, a karosszéria Trollhättanban, a váltó Göteborgban készült, majd a különböző helyen gyártott alkatrészeket klimatizált konténerekben szállították a Valmet gyárba, a finnországi Uusikaupunkibe, végső összeszerelésre és festésre.

Bővebben az totalcar.hu oldalon >