a Saab 900 Klub Egyesület hivatalos oldala

x A SAAB 900 motorjai (1979-1993)

A Saab 900-as szerény motorkínálata 1980-1993-ig

"B" motor (1980-ig):
  • A 99-es sorozatból egy-az-egyben átvett, 1985 kcm-es, hengerenként kétszelepes, négyhengeres, acél szelepfedeles erőforrás.
  • A vízpumpa és a gyújtáselosztó itt még segédtengellyel hajtott.
  • Alapkivitelben 100, ikerkarburátorral 108, BOSCH CIS K-jetronic befecskendezéssel 110-115 lóerő leadására képes.
  • A feltöltős változat 135-145 LE teljesítményű.

"H" motor (1980-1990):
  • A "B" motor továbbfejlesztése: kompressziója nagyobb, fogyasztása kedvezőbb, miközben teljesítménye az elődjével azonos.
  • Könnyűfém szelepfedél, számottevően, 12 kilogrammal kisebb súly.
  • A gyújtáselosztó ekkor már közvetlenül a vezérműtengelyre csatlakozik, a vízpumpát pedig ékszíj hajtja.
  • A turbómodell kisebb feltöltőt kap, beépített wastegate-tel, melyet a kipufogónyomás helyett a levegőnyomás hajt.
  • 1981 őszén megjelenik az APC (Automatic Performance Control) elektronika, amely a korai feltöltős motorok esetleges hengerfejkárosodási problémáit előzi meg.
  • 1985 szeptemberében a turbóváltozatot intercooleresre alakítják, melynek köszönhetően 10 lóerőt növekszik a teljesítménye.

"16 Valve" motor (1984-1993):
  • Főbb jellemzői a kettős felső vezérműtengely, a hengerenként négy szelep, a félgömb alakú égéstér, a hidraulikus szelepemelő tőkék, az új befecskendezőelektronika (LH fuel injection), a központi gyújtógyertyák, és természetesen a nagyobb a teljesítmény.
  • Megjelenésével a nyolcszelepes "H" motor nem tűnt el a kínálatból, de fokozatosan átvette annak helyét.
  • 1988-ban érte komolyabb korszerűsítés, amikoris az egyenletesebb teljesítményleadás és a különösen finom járáskultúra jegyében kifejlesztett új feltöltőket kapott mindkét turbóváltozata.
  • Legerősebb, Turbo 16 jelzésű kivitelében 160-185, alacsonynyomású (LPT - Low Pressure Turbo) feltöltővel 141-145 lóerő között teljesített. Szívómotorként 125-128 lóerő leadására volt képes, nem számítva a 2117 köbcentisre hizlalt, 136-140 lóerős változatát.

Somogyi Balázs munkáját átdolgozta Násfay Zoltán.

Aftermarket, Genuine and Performance Saab Parts all Discounted - Custom Saab graphics and Trollhattansaab.net designs Mascher Robert Autfestmnyei Saab 9-3 9-5 Egyeslet

saab900.hu Apróhirdetések

Legfrissebb adok-veszek bejegyzés:

ELADÓ Saab 9000 turbo16

Első tulajdonostól, jó műszaki állapotban (műszaki érvényes 2019 tavaszig), balesetmentesen eladó egy full extrás Saab 9000 turbo 16, 1985 cm3, 1990-es gyártású, 163ezer km-t futott.

További hirdetések